Biciclind la malul marii- versiunea Summer Breeze

Sunt zile frumoase acestea, de la inceput de vara. Zile cu soare ale carui raze iti mangaie chipul si trezesc copilul din tine, zile cu cer senin, albastru azuriu, cu nori razleti ce se aseaza dupa bunul plac la orizont si zile cu brize racoritoare, nu prea intense sa te vlaguiasca dar nici absente ca sa le simti lipsa. In acest scenariu ludic ne-am insinuat ca personaje secundare, dorind cu tot dinadinsul sa ne jucam cu soarele, sa asezam norii pe cer dupa propria vrere si sa ne lasam purtati de vanturi spre destinatii necunoscute.

La orele 11 ale diminetii am plecat la drum, mai intai biciclind pana in Birkerød (aprox. 6 km) apoi cu trenul pana in Hillerød, de unde incepea efectiv traseul nostru. Cu directia nord, pe o vreme mai putin incantatoare dar cu perspective de indreptare, am inceput o excursie ce avea sa fie si spargatoare de recorduri.
Traseul GPS il puteti viziona aici.
Primul oras ce urma a fi strabatut era Gilleleje. Oras mic, portuar, unde pescarusii te intampina cu dansuri ametitoare in zbor iar larma de oameni care se preumbla pe stradutele inguste si strajuite de case vechi, te anunta ca va fi inca o zi ocupata.
Pana a ajunge in Gilleleje, drumul a fost incantator si linistit, fiind feriti de emotii, poate cu exceptia ultimilor 8 km cand am abandonat drumul asfaltat in favoarea unui drum de tara, ascuns in peisajul rustic, care ne-a purtat prin padure, camp si zone mlastinoase. A fost singurul moment cand teama ca Fantomas sa nu cedeze a fost putin mai mare decat placerea momentului.
Dupa o pauza de pranz la malul marii, ne-am continuat drumul spre SE catre Helsingør, de-a lungul tarmului. A fost intaia oara cand am strabatut coasta nordica a Sjæland-ului, de care avem acum o impresie extrem de placuta, indeajuns sa ne determine sa ne dorim o revenire. Desigur, vremea are un rol important daca nu decisiv la impresia generala dar cu toate acestea nu poate rapi din frumusetea acestor locuri, pe care le-am recomanda cu caldura si altora.
La doar 21 de km de Gilleleje, Helsingør vegheaza intrarea in stramtoarea Øresund, cu al lui castel plin de istorie, farmec si mister.
A fost o revedere scurta intrucat intentia noastra a fost sa continuam spre S, pana in Klampenborg, unde ne gandeam sa incheiem traseul.
Pe drum am "sarbatorit" depasirea recordului Andreei al celei mai lungi ture de o zi (85 de km) precum si "varsta" respectabila atinsa de ceasul lui Fantomas si anume 1000 de km. 
Spre surprinderea noastra am reusit sa ajungem in Klampenborg mult inainte orei prognozate, astfel incat am decis pe loc sa continuam pana in Copenhaga, pe o vreme care ne soptea ca ar fi pacat sa ne oprim.
In aceste conditii traseul nostru a ajuns la bun sfarsit in gara Østerport din Copenhaga, unde nu resimteam deloc oboseala cuvenita dupa cei 110 km parcursi ci mai degreaba o fericire nebuna ca am reusit sa strabatem un traseu stabilit cu o zi inainte, fara prea multe pregatiri si planuri. 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Across the polar circle, along Norway

Our story and portrait of Matterhorn

Caminul lui Neptun