Biciclind la malul marii- partea a 2-a

Am inceput saptamana animat de o dorinta nebuna de a pedala. Cum iesirea de sambata nu a facut decat sa starneasca dracusorii imaginatiei, nu a fost nevoie decat de o scanteie si o privire aruncata hartii pentru a stabili viitoarea destinatie.
Ei, nici chiar atatea destinatii. Fericita castigatoare, sau fericitul, a fost orasul Kalundborg, situat pe coasta vestica a Sjaelland-ului, la tarmul marii Kattegat.
Nu gasesc loc de parcare
Acest oras sade ceva mai departe de Farum decat Vedbaek si anume la circa 111 km, potrivit calculelor Google. Ceva mai departe potrivit vitezometrului...dar ce mai conteaza.
M-am mobilizat dimineata astfel incat pe la ora 8.30 eram deja pe drum.
Lumea vazuta prin ochi de peste
Norocul meu a fost ca mai mult de jumatate de drum am fost impins de la spate de un vant domol dar mai rece ca respiratia lui Gerila. Partea mai putin fericita a fost ca prognoza nu a fost cea asteptata, astfel incat timp de vreo 3 ore i-am injurat in gand pe cei care amagesc lumea cu soare si cer senin.
M-am speriat cumplit atunci cand, pe fondul unui relief pe care il gasesti dat ca exemplu in dictionar la explicatia cuvantului plat, am zarit o succesiune de suisuri si coborasuri care aminteau mai degraba de dealurile dimprejurul Iasiului. Mi-am luat totusi inima in masele si-am pedalat, cu greu, la deal.
Emotii la urcare
Dar am ajuns in cele din urma si in Kalundborg. Aici, ca si in restul oraselor strabatute, era o liniste criptica, de parca nu era luni ci ziua de 1 ianuarie, cand toti stau ascunsi la caldura odaii, sorbind cu nesat din cafea.
Fantomas odihnindu-se
Ceea ce nu am facut din ce-mi propusesem a fost sa ma intorc tot pe bicicleta acasa. Motivul a fost destul de simplu, vantul rece din fata.
M-am asezat astfel confortabil in tren si am atipit cu fata lipita de geam pana in Copenhaga.

Ma-nclin!  
 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Across the polar circle, along Norway

Our story and portrait of Matterhorn

Caminul lui Neptun