La umbra nordului, orasul Oslo, ce da si numele fiordului lung de aproape 100 km, ofera o interesanta mixtura intre o istorie tumultoasa marcata de cuceriri, expansiuni si razboaie locale si prosperitatea economica, definitorie pentru regatul norvegian.
Am pandit ocazia in care sa putem ajunge si noi in Oslo asa cum felinele din savana pandesc prada. In acest fel, tocmai de Craciun, ne-am izbit, la un pret de chilipir, de sansa pe care o cautam. 34 de ore pe vasul de croaziera, 7 ore in Oslo. Suna bine, avand in vedere ca am vazut alte capitale in mai putin timp.
|
Animalul urban |
Contrar prognozei nefavorabile, Oslo ne-a intampinat cu un cer extraordinar ce ne-a facut sa uitam ca temperatura aerului se ascundea sub pragul de 0 grade.
La intrarea in port, privirea a incercat sa cuprinda diversitatea peisajului natural si urban deopotriva. De la est la vest se aliniau cartierele rezidentiale proaspat ridicate, zona centrala dominata de primaria inaugurata la sfarsitul celui De-al Doilea Razboi Mondial si vechea zona industrial-portuara metamorfozata in zona de recreatie si business, facand apoi trepat loc arhitecturii de secol 19. Din ambele laturi, noul si vechiul Oslo este strajuit de relieful valurit format peste granit si gneiss, erodat si remodelat timp de veacuri intregi de ghetari.
|
Parlamentul |
|
Primaria Oslo |
|
Corabia vikinga Gokstad |
|
Complexul muzeal de arta moderna Astrup Fearnley |
|
Barcode Project |
|
Fortareata Akershus |
|
Fosta zona industrial-portuara Aker Brygge |
|
Palatul regal |
|
Opera Oslo |
|
Catedrala Oslo |
|
Intrarea in Fiordul Oslo |
|
Oslo la intrarea in port |
La finalul celor 7 ore este de inteles ca parca mai doream sa zabovim cateva ceasuri. Am gustat doar putin din ceea ce inseamna Norvegia si cunoastem cu totii ce ofera ea inafara de civilizatie.
Ne-nclinam!
Comentarii
Trimiteți un comentariu